Op je 42e ook nog wel, het is wel makkelijker als je al muzikale kennis hebt, maar ook blanco beginnen lukt met veel inzet best.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja natuurlijk. Nooit te oud om te leren. Het is inderdaad wel waar dat het moeilijker wordt naarmate je ouder wordt. Dat geld voor leren in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk, zulke dingen kun je bijna altijd nog wel leren:)

Maar intensief leren en altijd onthouden van dingen, dat gaat het best tot en met je 15e.. en na je 21e stopt het wel zo'n beetje..

Maar een instrument kun je nog prima leren te bespelen volgens mij:)

Toegevoegd na 32 seconden:
na je 21 zijn je hersenen ongeveer volgroeid, dan neem je iets moeilijker informatie op..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is makkelijker om het zo jong mogelijk te leren.
maar het zal wel lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk kan dat, het zal alleen wat meer tijd kosten dan wanneer je jonger begint. Ik zou wel lessen nemen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel het antwoord is JA. Als je het wil en gemotiveerd bent kan je het leren. Zeker op je 21 ben je nu al in de 80 zie ik het nog niet voor onmogelijk maar is de kans kleiner. Hou ouder je word hoe slechter je blaas capaciteit (tenzij je deze uiteraard traint)