Stel: je nek kraakt/tintelt. Wat nu?

Mijn nek, net achter de oren en halverwege de hals, kraakt en tintelt. Het is niet pijnlijk, maar ik hoor het en bezorgd me een ongemakkelijk gevoel. De arts weet ervan, maar heeft er niets over gezegd of actie ondernomen. Moet ik me zorgen maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder drinken.
Wij zeggen hier 'zuipen tot dat je nek kraakt'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik drink geen alcohol. Alleen op feestdagen en een enkele verjaardag drink ik een wijntje.

Het beste antwoord

Zolang je geen pijn voelt is er waarschijnlijk niks aan de hand. Je arts weet het ook, dus ik neem aan dat het niks ernstigs is. Wel vreemd dat hij er niets over gezegd heeft.

Op het moment dat je je nek niet meer kunt bewegen of het gaat pijn doen dan moet je actie ondernemen. Ook bij hoofdpijn, duizeligheid en pijnlijke armen en schouders.

Wat je hoort zijn niet je nekwervels maar de spieren en aanhechtingen in je nek. Het kan zijn dat het wat stijf is en bij bepaalde bewegingen gaat het 'kraken'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wanneer je zelf denkt/voelt dat het niet goed is dan moet je het nog eens aan je arts vertellen en hem duidelijk maken dat hij er echt even goed naar kijkt!
Misschien zit er een wervel enigszins klem. Misschien helpt een massage wat.

Maar nogmaals, vertrouw je het niet, ga weer naar de arts. Kan hij niets vinden of besteed hij niet genoeg aandacht aan je, ga dan naar een andere arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik ook vaak als ik een boek aan het lezen ben. Niks mis mee.. Maar als je overtuigd ga nog eens naar je huisarts...